19 d’abril del 2010

RÈPLICA A L'ARTICLE D'OPINIÓ DEL SR. GUINÓ PUBLICAT A LA PREMSA COMARCAL GIRONINA


EN POLÍTICA SEGUR QUE NO TOTS SOM IGUALS
Contestant l’article del sr. Guinó publicat en aquest diari (24/3/) que parla de les obsessions del sr. Romaguera he d’explicar que les desqualificacions personals, les insinuacions i menyspreu polític cap a la meva persona ha anat pujant de to últimament.Comença en els plens ordinaris de l’ajuntament de Maçanet de la Selva, continua en el butlletí municipal i segueix a la premsa
Perquè s’aguditza l'agressivitat verbal del sr. Guinó sobre l'únic regidor de Nou Maçanet (9M) que està a l’oposició ?. Per què li preocupa tant el que dic si segons la seva opinió la meva influència política és testimonial? La resposta és clara i precisa: cortina de fum (el victimisme) per silenciar temes urbanístics. El nus desencadenant és la construcció de l’institut de Maçanet.
Ja fa temps que estic denunciant (noumassanet.blogspot.com) que Guinó posa pals a la roda en l’aprovació i execució del projecte urbanístic anomenat Turó d’en Roure d’on sortiran 10.000 m2 per a l’Ajuntament per a poder construir l’institut, que l’any 2006 el Departament d’Educació ja hi donar el seu vist i plau. En el darrer ple ordinari del febrer va acabar de petar la cosa quant vaig criticar que Guinó desqualificava al propi departament i insinuava uns terrenys al costat de l’escola Sant Jordi. El que no deia és que l’ajuntament els haurà de comprar per valor de 1.500.000 euros. Tal com vaig afirmar, això representaria la ruïna per l’ajuntament i el benefici per molt pocs.Per l’espai que disposo no puc entrar en detalls sobre perquè el Pla General de Maçanet, aprovat l’any 2001 pel llavors alcalde Sr. Guinó, preveu que l’Ajuntament hagi de comprar uns terrenys destinats a equipaments enlloc d’obtenir-los per cessió.
En tot cas haig d’entendre que la meva actitud de denunciar i lluitar contra tota sospita d’especulació urbanística, tal com vaig fer en el seu moment amb el disbarat del parc temàtic de la música, és el que qualifica el regidor d’Obres i Serveis com a obsessió.També deu ser obsessiva la meva crítica a l’arbitrarietat urbanística com és el cas de construir un centre de dia en un lloc inadequat i a sobre enderrocar un edifici històric com és can Falló.
L’article del tinent d’alcalde respira un victimisme calculat i apel·la al seu fidel electorat contraposant-lo a la meva solitària persecució obsessiva. Vull recordar a aquests ciutadans i ciutadanes de Maçanet que és el fiscal qui ha imputat al Sr. Guinó per presumptes irregularitats urbanístiques i no Josep Romaguera. És el jutge de Sta. Coloma qui l’imposa una multa per injuriar i amenaçar al regidor de Nou Maçanet Josep Romaguera. D’altra banda és la història escrita qui recull la convulsa vida política de Maçanet durant els seus mandats, no és Josep Romaguera qui fabula.
També vull demanar al seu nombrós electorat que llegeixi una altra vegada l’escrit del sr. Guinó i m’expliqui si saben trobar quin fet censurable he comés, quina frase mal intencionada he pronunciat o quina acció política he impulsat que mereixi aquest menyspreu polític. Estic segur que coincidirem que en aquest atac personal no hi cap fet citat ni provat.
M’agradaria agrair dues qüestions a la carta del sr. Guinó. La primera és el reconeixement de que sóc una persona documentada i per tant admet que quan faig una denúncia, una crítica o un suggeriment està fonamentat.
En segon lloc agrair la rellevància que em dona el fet que parli de mi.
Per acabar,aprofito per manifestar la felicitat que sento d’haver contribuït durant dos anys d’alcaldia ,compartint govern amb AM i PSC , a aturar el projecte del parc de la música, a construir el teatre La Societat i també a deixar lligat el Centre Cívic, la biblioteca,la urbanització dels terrenys de la nova escola i el compromís del departament d’Educació per fer un institut a Maçanet. Avui podem parlar d’aquests projectes com a fets consumats.


Josep Romaguera Ramió
regidor Ajuntament Maçanet de la Selva pel grup municipal Nou Maçanet (9M)